注射員證書課程‧上

Date: 01.02.2012
Training : 注射員課程
Time : 1900 - 2200 hours
Location : 禮堂 @ AMSHQ


(有讀者向筆者表示若果用廣東話原汁原味記載效果更佳,那筆者就在此先試行一篇…首先多謝那位朋友的意見 #hoho# )


其實過咗急救考試、象山訓練營再加上今晚同下星期嘅注射員訓練同埋個實習試…再再加埋下星期嘅步操考試,我哋其實都開始出班倒數(定應該話其實由我哋知道全班 Pass 咗個 FA 考試嗰一刻開始就已經開始緊出班倒數?)


今晚我哋上嘅係注射員訓練,係一個兩晚連埋考試嘅速成課程(算係啦),內容主要講疫苗注射、注射藥劑種類同埋一啲設備之類…仲有就係一啲情況嘅處理方法等等。


咁呢晚就係由訓練學校丙組護士負責今晚嘅 Topic ,一路講一邊睇份 Note … 就咁睇圖或者無咩反應,但可能當你要真係拎住枝針同人打針,或者會手騰腳震 [sosad] 好老實我都懷疑緊自己會唔會咁 :o) [banghead]



係喇,講起打針…我入隊前曾經喺一個師兄嘅 Yahoo Blog 見過一張相,係隊員間「互拮」,心諗「唔是嘛?」,原來嗰個「互拮」係衛生防護課嘅人先會咁玩,我哋班新仔係拮公仔,咁拮咩公仔呢?相信各位都應該見過,俾小小提示大家…係一隻好鍾意蜜糖嘅熊仔。


估到未?…仲未估到?唔係嘛,咁簡單都唔識?咪係佢囉!終於第一次見到實物,睇落應該幾耐歷史…因為我對上一次見佢(圖片)係幾年前嘅事…可能再早啲! [shocking] @_@



係喇,係佢喇…Winnie the poor pooh … [爛GAG]俾人拮咗咁多年仲唔 Poor ?[/爛GAG] [sosad] (題外話:有位眼利嘅女同學一埋嚟就話隻公仔係假嘅。果然係專家,好有研究…當然筆者無玩公仔所以根本無留意呢啲嘢,而我亦只好相信 [sosad] )


然後呢堆嘢(除咗枝咪)就係平時做打針更或會用到嘅嘢…跟住落嚟會略略解釋吓呢堆嘢主要係做咩。


(圖一:由右起:回針器、空嘅注射器、預先注入藥物嘅注射器、消毒濕紙巾同埋原子筆)


(圖二:利器筒…無記錯好似係咁叫。)




一般嚟講,我哋主要會有三種藥劑:安瓿瓶 Ampoule 、管瓶 Vial 同埋上圖一枝枝包起咗,預先注好藥物嘅注射器。



呢枝就係安瓿瓶,外形就好似呢枝嘢咁(廢話 :o) )屬一次使用藥劑。



取自港台節目《火速救兵 - EP2. 護愛》

啪斷佢頂部再抽取瓶內藥物進行注射,之後用淨幾多都無辦法要即刻扔咗佢…好晒料。

有見及此就出現咗下圖一種叫 Vial 嘅藥劑形態出現。


起初我以為係拮爆個蓋去抽啲藥出嚟,但諗深一層…乜枝針可以硬到拮穿個蓋咁勁!? :o)


後來個訓練學校護士講,無錯係拮穿…但唔係拮穿個蓋,而係個樽蓋中間一層好厚嘅軟膠,俾枝針直接拮入去抽藥,枝針抽離咗樽,咁嗰陣軟膠就會自動埋口,方便下次使用,而且通常係急症室會存放咗呢種藥劑(例如破傷風針),使用方法就好似上面張圖咁。


最後一種就係上面提過嘅預先注入藥物嘅注射器,另一種更懶嘅方法(好似係),係藥廠一早調好晒藥物份量,一拆開封套、開針 Cap 就用得嘅「懶人針」(講到尾都係懶… :o) )


其實就應該係一啲 Fixed 死咗份量嘅藥或者緊急情況用嘅救命針…但上堂並無詳細介紹,所以呢到亦唔會再講。


至於最左邊一個好似筆座嘅回針器,其實係咁用嘅…(好「高」科技嘅發明 [sosad] ,不過其實都係為咗注射員自身安全著想啫)


不過用完之後通常直接扔入去上圖黃色嘅利器收集箱入面…所以呢個「回針器」感覺用途唔大 :o) [sosad]



講到呢到,上半部份就完咗,之後下半部份就係睇教學 Video。話說我同幾位同學一路睇一路笑…唔係拍得好笑,而係條片嘅配合太搞笑,點解一段咁嚴肅認真嘅教學影片,配嘅 Background music 反而咁歡樂 [sosad] ?


今晚到此為止,預告下星期就到下半部份(好似係)同埋實習試 #hoho#

沒有留言:

張貼留言